Inneboende, bara för helgen.

Igår blidde jag med hund. Men bara över helgen. Så nu har jag en jättebest till inneboende.
Det är tur att han är snäll i alla fall.
Han älskar att åka bil, vilket vi inte gjorde mer än hem till mig igår. Eftersom jag bor på andra våningen måste man gå uppför en trappa. Det tycker inte han om.
Han går inte i trappen hemma heller. Men det här var extremt. Varenda gång måste jag mota upp honom. Fast upp kommer han nu. Jag kom på att jag måste gå bakom honom och inte framför. Då kan jag liksom ge honom en liten knuff.

Han gör juh inga väsen ifrån sig, mer än när det är någon utanför dörren eller om någon knackar på. Då kan han ge ifrån sig ett skall.
Igår gick jag tre promenader med honom på kvällen/natten. Första var lång, sen blev det en kortare och på natten blev det bara så han fick rastas.
Gick till jobbet imorse också. Och han var med. Så nu sitter han i långlina på baksidan. Han har bosatt sig i skuggan och verkar trivas ganska bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0