Halvdant

Tidigare idag tänkte jag på att jag skulle kasta in ett litet inlägg, men tiden har inte funnits. Jag hade något fyndigt att säga, tyckte jag.
Nu när jag väl har tiden så kommer jag inte på vad det var jag ville ha sagt.

Dagarna går väldigt fort känner jag. Helt plötsligt är klockan halv sex och det är dags att gå hem. Sen är det dags att sova. Jag hinner inte med någonting här hemma tycker jag vissa dagar. Och då jobbar jag nu för tiden bara halvtid.
Jag har även hunnit med en sväng till af idag. Informationsmöte om jobbgaranti för ungdomar. Jag vet inte om det är en bra grej eller om man står och stampar på samma ställe ändå efter ett tag?
Men jag vill ju vidare, jag kan inte hanka mig fram på vikariat efter vikariat i flera år till. Det känns inte som en säker framtid.
Kanske är det dags för mig att ta tag i det där med skolan igen - trots att jag har känt mig skoltrött, och fortfarande gör.
Jag måste ta tag i mitt liv - Jag behöver bara en spark i rätt riktning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0