Studiebesök, plugg, jobb

Efter att ha spenderar största delen av skoldagen i Sollentuna, där vi gjorde ett studiebesök för temaarbetet vi håller på med, var det rätt skönt att få komma hem en halvtimme tidigare.
För första gången, på jag vet inte hur länge, åkte jag pendeltåg och buss på samma dag. 
Känns skönt att komma hem till landet igen.

Kvällen hade jag tänkt spendera med näsan i diverse skolböcker. Jag förstår inte hur jag lyckas, på bara en månad, "glömma bort" att läsa litteraturen. Trots att jag försöker lusläsa schemat så har jag missat att vi har litteraturseminarier ganska snart.

Hur som helst så har jag lyckats läsa lite av varje redan nu. Men jag får lägga böckerna åt sidan i några timmar då jag måste rycka in och jobba ikväll. Sjukdomarna hägrar tydligen här. Sådana tider nu antar jag. Jag har än så länge, peppar peppar, klarat mig hyfsat bra. Mer vitlök åt folket! Jobbigt dock när andra kommenterar vitlöksdoften som sprids runtom. 

Jag får återgå till dessa skönheter senare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0